História talianskej značky Giro siaha viac ako 30 rokov dozadu a založil ju Jim Gentes, "muž posadnutý" dizajnom a reagujúci na neuspokojené potreby cyklistických nadšencov. Spoločnosť tvrdí, že: "Pokiaľ sa snažíte byť rýchlejší, väčší a lepší, vyrobíme vám zariadenie, ktoré vám to umožní."
Pozornosť venovaná najmenším detailom je jednou z kľúčových odlišností značky Giro. Od cenovo dostupnej prilby, cez strih a materiál dresu až po cvaknutie, ktoré Switchblade vydáva po spustení podbradníka.
V roku 1985 vznikla prvá prilba Advantage™ určená pre triatlonistov, o dva roky neskôr na Tour de France vyhral mladý Američan, ktorý bol priekopníkom nového aerodynamického vybavenia (vrátane prilby Aerohead™), trojtýždňové preteky o osem sekúnd a v roku 1992 značka vytvorila modulárnu fľašu na vodu so širokým otvorom na uzáver (fľaša "pop-top"), ktorá sa stala cyklistickou ikonou.
Taliansky výrobca má v ponuke aj prevratné novinky, ako je nastavovací gombík Roc Loc® na zlepšenie stability prilby pri jazde cez korene a skaly, celoobličajová modulárna prilba pre freeriderov, ľahká snežná prilba s vetracími otvormi, okuliare so systémom výmeny šošoviek Manifes™, cyklistická obuv, ktorá sa vyznačuje svojím strihom, pohodlím a prispôsobivosťou, alebo prilba Aether MIPS so vzdušným, otvoreným dizajnom a technológiou MIPS Spherical, ktorá poskytuje cyklistom lepšiu ochranu hlavy.
V súčasnosti Giro nie sú len prilby, ale aj špecializovaná cyklistická obuv, funkčné pánske, dámske a detské oblečenie a doplnky, ako sú MTB okuliare, rukavice, fľaše na vodu alebo čiapky.