Doručenie zdarma pri objednávkach nad 50 €.

Bezplatné doručenie sa nevzťahuje na objemné zásielky.

Viac o doručení
Možnosť bezplatného vrátenia produktu do 30 dní od prevzatia zásielky. Zistite, ako podať žiadosť o vrátenie tovaru
Väčšinu produktov odosielame do 24 hodín.

Čas vybavenia objednávky sa môže líšiť v závislosti od dostupnosti výrobku a zvoleného spôsobu doručenia.

Zistite si podrobné informácie
Nav switch

Ak chceš zobraziť nápovedy, zadaj hľadaný výraz.

Športová medicína

Športová medicína - starajte sa o svoje zdravie s obchodom Sportano

Športovanie je síce zdraviu prospešné, ale je spojené s rizikom zranenia. Športová medicína našťastie pozná spôsoby, ako im predísť alebo zmierniť ich následky. V spoločnosti Sportano je k dispozícii široká ponuka produktov z tejto oblasti. Hľadáte ortézu na rameno, koleno alebo zápästie? Alebo možno potrebujete stabilizátor členka či chladiaci gél? Na Sportano.sk nájdete toto všetko a ešte oveľa viac!

Zranenia - čo robiť, keď sa vyskytnú?

Pocit bolesti, ktorý sa vyskytol alebo sa pravidelne vyskytuje počas cvičenia, je znamením, aby ste danú aktivitu prerušili, kým sa nezistí zdroj problému. Len tak sa vyhnete zhoršeniu zranenia a riziku vážnejšieho úrazu.

Ďalším krokom je návšteva lekára. Ten vám môže odporučiť vhodné lieky, rehabilitačné cvičenia alebo nosenie špeciálnej ortopedickej pomôcky, napríklad ortézy.

Ortéza, známa aj ako stabilizátor, je typ ortézy pre hornú alebo dolnú končatinu. Jej účelom je zmierniť tlak a udržať správnu polohu zranenej ruky alebo nohy. V závislosti od zranenia môže lekár predpísať stabilizátor ramena, zápästia, lakťa, kolena, nohy alebo členka.

Výhodou ortézy je, že je ľahká a odnímateľná, napr. na pranie. Aby plnila svoj účel, jej kúpu treba konzultovať s lekárom, ktorý určí typ a závažnosť zranenia, dĺžku používania a okolnosti nosenia (ortéza sa nemusí vždy nosiť nepretržite).

Opakovaniu poranenia sa dá predísť aj používaním kompresného návleku. Často ho používajú napríklad basketbalisti. Stabilizuje svaly ruky a zlepšuje krvný obeh. Neodporúča sa však začiatočníkom v športe, ktorí potrebujú rovnomerne trénovať svaly jednotlivých častí tela.

Čo kúpiť, aby ste sa rýchlo a účinne zbavili zranenia alebo mu zabránili?

Prvou obrannou líniou proti zraneniam je zavedenie správnej stravy. Mala by byť prispôsobená vašej telesnej hmotnosti, veku, životnému štýlu a športu. Najlepšie je preto poradiť sa s dietológom. Medzi všeobecné pravidlá, ktoré treba dodržiavať, patrí výber čo najmenej spracovaných výrobkov a prísun vitamínov C, ktoré znižujú riziko zápalu, a D a K, ktoré posilňujú kosti. Zdraviu kostí prospievajú aj vápnik a omega-3 mastné kyseliny, zatiaľ čo kĺbom prospieva kolagén, ktorý zvyšuje ich pružnosť.

Je dôležité, aby ste nezabudli pravidelne dodávať telu potrebné zložky. Jedlo aj hydratácia by mali byť pravidelné. Pokiaľ ide o stravovanie, je dobré dodať telu energiu približne 2 hodiny pred tréningom. Aj po cvičení by sa malo zjesť jedlo na doplnenie telesných rezerv. Na pitie je najlepšia voda. Denná potreba tela je minimálne 1,5 - 2 litre. V horúcich dňoch by sa toto množstvo malo zvýšiť.

Ani tá najlepšia strava však nepomôže, ak sa zanedbajú cvičenia pred a po tréningu. Rozcvička pred samotným tréningom je časom na energické, prípravné cviky, ako sú zhyby, výpady alebo drepy. Po tréningu je dôležité venovať ďalších 15 minút cvičeniam, ktoré upokojujú telo a upokojujú dýchanie, napríklad pomalému strečingu. Potom je čas na regeneráciu. Dôležitý je dostatočný spánok (najlepšie 7 - 8 hodín) a deň bez tréningu regenerujúcich sa partií.

Ak je pri vašom športe možné používať chrániče, mali by ste tak urobiť. Dobrú ochranu pred zranením poskytujú napríklad chrániče kolien a lakťov. Dôležitou súčasťou prevencie zranení je aj oblečenie, ktoré sa prispôsobí vašej postave (t. j. je pohodlné, ale nie príliš voľné). Dôležitý je aj výber obuvi vhodnej pre daný šport, napr. basketbalová obuv s vysokým zvrškom, ktorý stabilizuje členkové kĺby.

Zobraziť viac Zobraziť menej