Počiatky outdoorovej značky The North Face siahajú do roku 1966, keď sa jej zakladatelia Douglas a Suzie Tompkinsovci rozhodli založiť malý obchod s horolezeckým vybavením. Až o niekoľko rokov neskôr, keď sa k tímu pripojil Kenneth Klopp, začala spoločnosť vyrábať aj vlastné turistické doplnky a pomaly si začala budovať silnú pozíciu na trhu.
Už v roku 1969 bol na trh uvedený prvý prelomový výrobok značky The North Face - batoh Ruhstac s praktickými vreckami. Krátko nato bol na trh uvedený ďalší ikonický výrobok: Oval Intention, oválny stan, ktorý odolá silným nárazom vetra. Na prelome 80. a 90. rokov 20. storočia výrobca uviedol na trh aj líniu oblečenia určenú pre lyžiarov a snowboardistov, ktorá je dodnes veľmi obľúbená. Tieto značky neustále stanovujú nové štandardy vo výrobe a vytvárajú moderné trendy.
Pre spoločnosť The North Face je veľmi dôležité zlepšovať svoje výrobky a vyvíjať inovatívne technológie, ktoré sa môžu prejaviť v lepšom výkone konkrétneho výrobku. Preto značka už v roku 1976 otvorila vlastné laboratórium, v ktorom pracovali kvalifikovaní inžinieri a dizajnéri. Práve tam boli vyvinuté prvé materiály využívajúce nepremokavú membránu GORE-TEX® spolu s ďalšími technológiami, ako sú FUTURELIGHT™, FlashDry™, WINDWALL® a Vectiv™. Spoločnosť The North Face sa v priebehu rokov stala jednou z popredných značiek v odvetví športových potrieb, pričom jej sortiment zahŕňa praktické outdoorové doplnky, technické oblečenie a trekingovú a horolezeckú obuv.
Od roku 1997 je mottom značky "Nikdy neprestaň objavovať". Toto motto sprevádza činnosť spoločnosti od jej vzniku a umožnilo jej získať nové kompetencie v oblasti výroby. Navyše tím The North Face tvoria nadšenci pre outdoorové aktivity, ako napríklad Sally McCoyová, ktorá v 70. rokoch 20. storočia vystúpila na najvyšší vrch sveta Mount Everest (8848 m).