História značky Diadora siaha do roku 1948, keď sa v talianskom meste Caerano di San Marco začala ručne vyrábať skutočná dielňa, v ktorej sa vyrábali najlepšie turistické a pracovné topánky na trhu. Výroba športovej obuvi, v ktorej je dnes spoločnosť svetovou jednotkou, sa začala v roku 1971. V 70. rokoch 20. storočia došlo k rozvoju profesionálneho športu a novej koncepcii športového marketingu, ktorá viedla k rozhodnutiu zamestnať atraktívnych šampiónov rôznych športov ako ambasádorov značky. Medzi nimi boli tenista Björn Rune Borg, jazdec formuly 1 Ayrton Senna, pretekársky motocyklista Marco Lucchinelli, atlét Giuseppe Gentile, cyklista Marco Aurelio Fontana a futbalisti Roberto Baggio a Francesco Totti. V roku 2004 vytvorila spoločnosť Diadora technológiu Hidden Power (rýchloschnúce vlákna), jednu z prvých línií základných vrstiev na trhu.
Talianska značka sa zaviazala k rodinným tradíciám, udržateľnosti a ekologickým opatreniam, napríklad: krabica línie Heritage je vyrobená z papiera získaného z prebytočných morských rias zozbieraných z morského prostredia, zatiaľ čo v predajniach Diadora sú k dispozícii kupujúci zo 100 % recyklovaného papiera s potlačou vo vodových farbách.
Diadora je jedným zo svetových lídrov v oblasti športovej obuvi, oblečenia a doplnkov na beh, tenis, fitness alebo futbal. Vo svojich výrobkoch využíva inovatívne technológie, ako aj vylepšuje tradičné riešenia, aby maximalizovala výkon každého pohybu vrátane: DD Anima, Dia Dry, Dia Reflective Zone, Dia Breath, OrthoLite, Primaloft, Dia Fit alebo Blushield.